GM Gangsta Motors: Einem Pick-up-Werk von General Motors gehen japanische Teile aus

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Einem Pick-up-Werk von General Motors gehen japanische Teile aus

http://www.gm.com/news-article.jsp?brand=gm&id=/content/Pages/news/us/en/2011/Mar/0317_update.html

GM update on the impact of the earthquake in Japan
Thu, Mar 17 2011

DETROIT -- GM has suspended production at Shreveport Assembly in Louisiana for the week of March 21 due to a parts shortage resulting from the crisis in Japan. We will resume production at Shreveport as soon as possible, and at this point, we have sufficient vehicles to meet customer demand. Employees should use specified plant communication hotlines for updates about future production schedules.

At all other plants in North America, we continue to run normal operations.

Like all global automakers, we will continue to follow the events in Japan closely to determine the business impact, working across the organization to maximize flexibility, supply the most critical operations, and effectively manage cost.

Our hearts and prayers are with the people of Japan and their families as they work to recover from this disaster.


Detroit (dpa) - In den USA muss die erste Autofabrik wegen der Katastrophe in Japan ihren Betrieb einstellen. Einem Pick-up-Werk von General Motors gehen bestimmte Teile aus. Deshalb werde die Produktion in Shreveport in Louisiana in der kommenden Woche ruhen, teilte der größte US-Autobauer mit.

Welche Zulieferteile aus Japan knapp werden, ließ GM offen. Auch ist noch unklar, ob das Werk nach der einwöchigen Zwangspause wirklich wieder aufmacht. «Wir werden die Produktion so schnell wie möglich wieder aufnehmen», versicherte GM. Alle anderen Fabriken arbeiteten normal weiter.
Für GM kommt der Ausfall der Fabrik in Shreveport zur Unzeit. Hier laufen die gerade besonders begehrten Pick-up-Trucks vom Band, deren Verkäufe seit dem Wiederanspringen der Wirtschaft nach oben geschnellt sind. Die Hersteller verdienen an den teuren Spritschluckern besonders gut. GM teilte allerdings mit, noch stünden genug fertig produzierte Autos auf Halde, um die Kunden zu beliefern.
 
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