Hallo,
du sagst, alles! ist toll, trotzdem läuft die Kiste nicht.
Es riecht nach Sprit, das die Kerzen dann wohl nass sind, hast du sicher schon mal kontrolliert? Alternativ Bremsenreiniger oder Startpilot gegeben, um ein Spritproblem sicher auszuschließen, hast du auch gemacht?
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Dann muss es wohl an der Zündung liegen.
Du schreibst, du hast schon alles neu gemacht, was man so neu machen kann.
Dann wird es wohl an der Verkabelung liegen.
In der doch relativ verzweifelten Situation würde ich nun nicht mehr die Mühe scheuen, und alles messbare messen versuchen.
Das geht vermutlich am einfachsten direkt am Steuergerät, denn da sollten alle Infos ankommen / abgehen.
Anbei der Pinout der Trionic 5: Quelle:
http://trionic.mobixs.eu/
Die Nummerierung der Pins ist aud dem Stecker / der Buchse super zu erkennen.
Grüße!
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Appendix II : Trionic 5 pinout
70 pin connector
Pinnumber Colour Description Symbol Range In/out
1 Red +30 (power supply) +12 Volt In
2 Blue Boost pressure control valve Out
3 Grey Injector 1 Out
4 Blue Injector 2 Out
5 Yellow Injector 3 Out
6 White Injector 4 Out
8 --- Knock detect (knock indicator) Switches to GND Out
9 Brown/white Trigger 1 Out
10 Green Trigger 2 Out
11 Blue Trigger 3 Out
12 Grey Trigger 4 Out
13 White Engine torque limitation In
14 Orange Drive In
15 White Brake light switch In
17 Yellow Combustion cylinder 1+2 In
18 Brown Combustion cylinder 3+4 In
20 PK
21 BU M96: EVAP canister purge valve diagnosis
M96.5: Fuel tank pressure sensor
0-5 Volt In
22 Grey MAP sensor input signal P_Manifold 0 – 5 Volt In
23 Green Oxygen sensor 1 (front lambda sonde) AD_sond In
24 Black/white Main ground In
25 Black/white Main ground In
26 Green Boost pressure control valve Out
27 Yellow/red EVAP canister purge valve Out
28 GN EVAP canister close valve Out
29 --- Heat plate activation relay Out
31 Yellow/white Main relay Out
32 White Check engine Out
33 Blue/white Diagnosis (data link under seat, TECHII) In/Out
35 YE/BK Engine load signal out Out
36 BU/WH Cruise control In
38 YE Low fuel signal light In
39 Green Speed signal Bil_hast In
41 Yellow Crankshaft position sensor In
42 WH/BK Throttle position sensor Out
43 Blue/white MAP (Manifold Absolute Pressure) signal +5 Volt Out
44 Orange Knock signal AD_knock In
45 GN/BN Throttle position sensor AD_trot In
46 Black Intake air temperature sensor AD_lufttemp In
47 Black Oxygen sensor, reference ground In
48 Red +30 (power supply) +12 Volt In
49 BU/VT Idle air control valve (IAC) Out
50 Black Oxygen sensor 1, preheating Out
51 BK/WH Oxygen sensor 2 (rear), preheating Out
52 YE/WH Vacuum pump, brake system Out
54 RD/WH A/C out Out
55 Brown Shift up light (to instrument cluster) Switches to GND Out
56 Violet Fuel pump relay Out
57 Yellow Throttle position signal Out
58 Blue Engine speed signal (RPM) Rpm Out
59 Green/white A/C in In
60 Green/white +15 (switched power supply, ignition
contact)
In
62 Grey CANH (CAN bus high signal) In/Out
63 Red CANL (CAN bus low signal) In/Out
65 Red/white Programming voltage +16 Volt In
66 Black Reference ground for engine coolant
temp. sensor
0 Volt In
67 Black/white Sensor ground 0 Volt Out
68 Yellow Engine coolant temperature sensor AD_kylv In
69 --- Exhaust gas temperature (not mounted) AD_EGR 0-5 volt In
70 --- Oxygen sensor 2 (rear lambda sonde) AD_cat In