SAAB 900 Cab in montecarlogelb, wie viele leben noch?

Eines mehr:
http://www.autotrader.com/cars-for-...][]]&listingId=348611743&listingIndex=3&Log=0

31888476569.348611743.IM1.MAIN.565x421_A.562x421.jpg

31888476600.348611743.IM1.15.565x421_A.562x421.jpg

Primary information about this vehicle:

[TABLE="class: vehicle-stats, width: 260"]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]AT Car ID:[/TD]
[TD]AT-14C7649F[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]Price[/TD]
[TD]$13,995
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]Mileage[/TD]
[TD]38,458[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]Body Style[/TD]
[TD]Convertible[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]Exterior Color[/TD]
[TD]Yellow[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]Engine[/TD]
[TD]4 Cylinder Turbo[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]Transmission[/TD]
[TD]3 Speed Automatic[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]Drive Type[/TD]
[TD]2 wheel drive - front[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]Fuel Type[/TD]
[TD]Gasoline[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]Doors[/TD]
[TD]Two Door[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]Stock No.[/TD]
[TD]3305[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: atcui-label"]VIN[/TD]
[TD]YS3AL76L5M7021034[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Vehicle Description

Options Installed

• AM/FM Stereo
  • Air Conditioning
  • Aluminum Wheels
  • Bucket Seats
  • Cassette
  • Cruise Control
  • Driver Air Bag
  • Equalizer

• Fog Lamps
  • Front Reading Lamps
  • Heated Driver Seat
  • Heated Passenger Seat
  • Intermittent Wipers
  • Leather Seats
  • Leather Wrapped Steering Wheel
  • Power Door Locks

• Power Passenger Seat
  • Power Steering
  • Power Windows
  • Premium Sound System
  • Rear Spoiler
  • Security System

Seller's Description and CommentsONE OWNER ALL ORIGINAL LOCAL SARASOTA CAR! ALWAYS GARAGED, NON-SMOKER, CLEAN CARFAX, ALL SERVICE RECORDS FROM DAY ONE! CONVERTIBLE TOP LIKE BRAND NEW, NO PAINT WORK EVER, LEATHER SEATS LOOK GREAT, ALL BOOKS. ORIGINAL SELLING PAMPHLET. 3 KEYS WITH SAAB KEY RING, SAAB CAR COVER AND BRAND NEW FLOOR MATS. WORK THAT HAS BEEN DONE SINCE CONSISTS OF: NEW CUSTOM ARM REST, AND REAR VIEW MIRROR, HAVE ORIGINAL TOUCH UP PAINT, CHANGED OIL AND FILTER, REMOVE AND REPLACE POWER STEERING FLUID, NEW P/S HOSE, REPLACE 4 SHOCKS FRONT AND BACK, CHANGED FUEL FILTER AND FUEL SEAL, CHANGE BREATHER HOSE GROMET, NEW BATTERY, ALT BRACKET BUSHINGS, 2 ALT BELTS, A/C BELT, PS/BELT, CHANGE TRANNY CONVERTER GASKET, VALVE COVER GASKET, DIST O RING, PCV VALVE, SPARK PLUGS AND WIRES, DIST CAP AND COIL, WIPERS, FRONT AND REAR BRAKE PADS, FRONT AND REAR ROTORS, ALL NEW COOLING HOSES. EXCEPTIONAL CAR ONE YOU WON'T WANT TO MISS OUT ON. CALL US FOR MORE DETAILS! Rest assured with your purchase of this pre-owned 900 2dr Coupe Convertible Turbo SE. Because a CARFAX BuyBack Guarantee is included, you have built-in peace of mind to drive off the lot confidently. Only Dewitt Motors could offer you a Saab 900 with mileage this low on such a popular vehicle. This Yellow Saab is clean and shiny exterior makes it look like it came straight from the factory. The quintessential Saab -- This 900 2dr Coupe Convertible Turbo SE speaks volumes about its owner, about uncompromising individuality, a passion for driving and standards far above the ordinary.

Der macht wirklich, was die Bilder versprechen, einem sehr guten Eindruck. Ist soweit alles dran und drin, was das Herz begehrt. Der Preis ist natürlich auch nicht ohne, was den potentiellen Käuferkreis schon deutlich dezimieren dürfte. Ach, wenn ich doch noch etwas Spielgeld hätte, würde ich meiner Frau eine Reise nach Frankreich schenken und mir ..... :love:

Hmm, das sind mir einige Undurchsichtigkeiten (was nicht das Auto generell schlecht machen soll, aber bei dem Preis wuerde ich schon einen gewissen Anspruch haben):
Heckklappenschriftzuege recht bunt verteilt und so nicht original, Tachometer passt nicht zum restlichen Layout: Kilometerstand original?
Aber schick sieht's trotzdem aus. :-)

Die Türleisten kenne ich als Originalteile gar nicht

Die Holz-"Füllstücke" kamen viel später.:smile:

... aha! Wenn ich dich also richtig verstanden habe, dann gab es die nie als Saab-Original-Extra zu bestellen, sondern wurden erst nach dem offiziellen 900´er Produktionsende in den Autos verbaut, die dann von Drittanbietern als Zubehör auf den Markt kamen. :stupido:

Ich kenne die Leisten v.a. aus italienischen CVs der letzten MY.

Zurück
Oben